جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۰۰
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: با پیگیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نشست جمعی از مسئولین استان بوشهر با مدیرعامل شرکت ملی نفت به منظور بررسی و گره گشایی از مشکلات مردم جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، در این نشست که با حضور نماینده مردم، استاندار و معاون عمرانی استاندار بوشهر و بخشدار جزیره خارگ برگزار شد درخصوص مشکل تردد ساکنین جزیره خارگ و عملیاتی نمودن دستور وزیر نفت برای اختصاص سه شناور برای مسیرهای خارگ به بوشهر و خارگ به گناوه بحث و گفت و گو شد.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص این جلسه اظهار داشت: مشکل تردد ساکنین جزیره خارگ یکی از مشکلات بزرگی است که مدت هاست گریبانگیر اهالی این جزیره است، در ادامه پیگیری ها و مکاتباتی که پیش از این برای برطرف شدن این مشکل داشتیم با درخواست مسئولین استان نشستی را با آقای خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت هماهنگ کردیم. 

عبدالکریم جمیری ادامه داد: دو ماه قبل موافقت وزیر محترم نفت را برای تخصیص اعتبار جهت تأمین سه فروند کشتی با مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ برای تردد ساکنین جزیره اخذ نمودیم و بنا به دستور ایشان مقرر شده بود 80 درصد ظرفیت شناورها توسط وزارت نفت چارتر شود، در جلسه با مدیرعامل شرکت ملی نفت بر تسریع در عملیاتی شدن این دستور تأکید شد و مقرر گردید با اولویت در این زمینه اقدام شود.

وی درخصوص دیگر مباحث مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه تأکید کردیم که دفاتر مرکزی شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی که عملیات آنها در استان بوشهر است باید طبق قانون به این استان منتقل شود و حساب‌های بانکی آنها نیز برای افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت منابع انسانی و کاهش هزینه‌های سنگین مالی به بانک‌های استان بوشهر واگذار شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: یکی دیگر از موارد مطروحه در این نشست، استفاده از ظرفیت جوانان و بومیان جزیره خارگ در مشاغل و پست های مدیریتی شرکت های نفتی این جزیره بود، اینطور نباشد که برای ساده‌ترین مشاغل هم از بیرون جزیره نیرو جذب کنند.

لزوم احیای ظرفیت کامل عملیات عمومی جزیره خارگ و تأکید بر تهیه اقلام مصرفی مورد نیاز شرکت های نفتی مستقر در استان از ظرفیت های موجود در استان از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر